19 Mars

Idag ska vi ta farväl av Agnes...

Vet inte hur d känns....

Hon levde sina 97 år
gick igenom mycke
Hon var en väldigt stark kvinna

När vi va små och hela familjen bodde i samma hus, älggatan
Mamma o vi
Mormor
Morbror me familj
o Agnes

Alla i samma hur i olika lgh
Det va så underbart
Jag o min bror brukade springa in till Agnes o äta kakor o allt annat som hon hade o bjuda på
Hon hade en burk som där alltid fanns godis i, jag brukade i smyg alltid ta några karameller där ifrån...
Minns när hon satt i sin gungstol o löste korsord, läste bok, lr sticka..
Jag har fortfarande kavr dem grytlapparna hon gjorde, som jag fick när jag flytta hemifrån
Kommer ihåg hur hon brukade lägga mjälken i frysen o när hon tog fram den så fick vi riktigt kall mjölk, d va så gott..
Året hon fyllde 95, alla samlades, hela släkten o jag visste knappt vem hälften var, men dem visste vem jag va, la dem kommetarerna va stor jag blivit o hit o dit :) d va så vackert väder den daen o vi åt på restaurangen här nere på ribban, vi tog familjefoto.... Agnes ville inte alls vara ute i solen...
I slutet av ditt liv va du som ett litet barn på nytt....
Det är väl så det blir....
Men du va en fin person o hade mycke kärlek o ge, du tog hand om oss....

Kommer alltid minnas dig Mormor Agnes...

~Vila i Frid~

image152

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0