Skratta lr Gråta?

Jag väljer o skratta...

jag ska ta er igenom fram tills nuuuu

Igår kom jag till jobb, för o ta mig egenom sträckan där vi hade haft påkörningen.
Kände att d va lite smått obehagligt..
Men hade kanon personal med så d va inga problem..
Vi går till tåget o in hoppar jag..
Nästan precis när jag hoppat på så kommer en kollega o berättar
STOPP I TRAFIKEN, PÅKÖRNING PÅ SVÅGERTORP.

heeeell noooo, jag får nästan panik, känner mig iallamående o gråtfärdig.. detta blev för mycket..

om 20 min skulle ju vi vara där..
detta är något som aldrig hänt tidigare
samma plats o i princip samma tid..

Rusar in till kontoret, in till min arbetsledare o berättar att jag kan verkligen inte åka iväg..
detta är på tok föööör mycke... o alldeles för nära..

Idag var en ny dag med nya tag...............

Samma tid samma tåååg...

nytt försök

Idag med en rädsla, en rädlsa för vad som kommer ske.. jag ser framför mig saker som kan ske m.m

min arbetsledare följer idag med mig för o se så att allt går bra o om jag skulle behöva så finns han där..
när vi kommit förbi svågertorp känner jag hur mina axlar lättar o jag andas ut.
vi släpper av resenärerna på köpenhamnshuvebangård.. får problem med en dörr men efter ett par min är vi iväg med en låst dörr..
vi kör mot norreport..
BOOM
ATCn slår till o vi gör en hård inbromsning
min hjärta slår snabbt o hårt, jag ser framför mig en olycka.. jag får en klump i halsen..
men jag ser ett tåg köra förbi på andra sidan o då blir jag direkt lugn..
skönt ingen olycka, säkert bara att vi kom för snabbt o fick röd signla...
NIX tåget är kaputt... helt kaputt..
haha vi får stå inne i denna tunnel i drygt 2 timmar..
efter 30 min tar reservbatteriet slut, o vi sitter inne i en tunnel som är riktigt mörk o ja haha när batteriet tar slut släcks alla lampor, d är nu möööörkt
o där satt vi o kuckelura haha

efter två timmar kommer ett tåg som ska bogsera oss in till kphcentral.
inne där blir vi lämnade då tåget ska vara igång igen, vi står där närmre en timme o väntar på tillstånd o få köra.
Till slut får vi köra.
vi kommer till kastrup där vi blir stående
o jaaaa
tåget är sönder igeen o vi är nu strandade ovanför kastrup.
vi har nu fått nog.
Hoppar ut ur tåget, alla utom föraren som måste stanna i tåget.
vi måste klättra upp för en riktigt brant backe, så brant att man halkar neråt..
upp på gatan så tar vi nu taxi till centralen..


Min fråga är ju nu då..

Hur kommer imorron se ut??

Känns inte som jag e så värst lucky...

wish me LUCK

Smile now, Cry later..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0