glassbilen

Hörde nyss glassbilen här utanför...

Kommer ihåg den känslan när man va liten..
När man hörde glassbilen o jag o min bror hoppa av glödje o stressade mamma så att vi skulle hinna ut o inte missa glassen...
När man stod där på gatan, alla familjer o vi barn stod o tittade på baksidan o tittade på alla dessa valmöjligheter av glassar..
Hmm vilka skulle vi välja, jag o min bror diskuterade ivrigt om vad som ksulle fylla vår frys..
O vi visste ju att direkt när vi kom hem skulle vi öppna paketet o få äta varsin glass...
Tillsslut bestämde vi oss..
Mamma berättade för glassgubben vad vi ville ha o han öppnade en dörr på sidan av bilen o letade bland alla glassar..

Guh, den känslan av när man hörde glassbilen får man aldrig glömma, ett riktigt barnaminne...

Ett oskyldigt minne, ett minne med glädje...

E d samma nu förtiden? Lr handlar man sin glass på ica nu??



Minns d så tydligt...

Den älskade glassbilen :D

Mums..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0