Mardrömmar

Nu under avväjningstiden, som är upp till 3 veckor....
Så sägs d att jag kommer drömma mycket mer...

O herreguh vilken dröm jag hade inatt... hemskt som sjutton..

Jag va vuxen, hade ett barn i Elins ålder (10) och jag hade en man
Min man misshandlade mig... (fråga mig inte var jag fått detta ifrån) Kanske en film jag sett nyligen..
Vi bodde i ett område som jag minns som där farmor o farfar bodde när vi va små..
I min dröm försökte jag rymma, jag försökte rymma tillsammans med min dotter..
Men på nått sätt hitta han oss alltid o vi kom aldrig så långt..
Jag minns hur jag kämpa, jag minns hur jag slog tebax..
Jag minns hur jag o min dotter knackade dörr för o fråga om hjälp..
Virymde från hus till hus, alla öppnade sina dörrar o släppte in oss, men vi va snabbt tvugna att dra vidare då han va oss på spåret..
Inte bara vi va rädda för honom utan  alla andra oxå, så d va liksom ingen som skydda oss från honom om han skulle hitta oss inne i deras hem..
I ett av husen vi va så kom polisen, jag trodde att allt skulle bli bra då.. Men polisen skaka på huvet o sa att han inget kunde göra. han skulle bara köra oss tillbaa då min man hade anmält oss som förvunna..
Det fanns ingen som hade sett att han misshandlade mig men alla visste..
Men utan bevis kunde inget göras, o jag va fast...

Sen vaknade jag där nånstanns...
Men fy för vilken dröm o herreguh vilka mind games..
Tänker på dem som faktiskt är fångar i sitt hem :( d gör ont i mig....



Det lilla monstert i mig skriker efter nikotinet, han försöker lura mig, han försöker ta mig när jag e svag...
Han e en listig djävel..
Men jag har bestämmt mig, han ska inte vinna :)
På nått sett är d kul o känns hur man besegrar monstert..
Hur han blir mindre o mindre o försvinner ur mig..
Ja vs. Monstert..
O jag vinner..
Han lbir mer o mer arg på mig för jag inte ger honom d han vill..
Men jag mår bara bättre...
Imorse när jag vakna så d första jag tänkte som vanligt va att jag ksulle ta på mig nått enkelt o gå ut på balkonen o tända dagens första..
Det satte ett leende på mina läppar o jag tänkte högt för mig själv, NÄ för jag röker inte längre..
Jag är ju fri...

Jag har varit ute o gått en lång runda, har rensat lite tankar i mitt huve, riktigt skönt faktiskt.. o jag känner mig friskare
o renare..

Jag har klarat detta helt själv, jag bara för min egen skulle..
Jag trodde alltid att d som ksulle få mig o sluta röka är antingen att jag skulle träffa en kille som inte tycker om d, lr den dagen jag blir gravid..
Men näää för nu har jag faktiskt gjort d på egen hand, Bara för mig själv..

Ska berätta för er att detta är en alldeles fantastisk känsla..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0