Otur

Ja vet inte vad jag ska säga, frustrationen är höööög.
Vår bil har kronglat med att batteriet har dött så två gånger har vi fått hjälpstarta den. Vi fixade nytt batteri o ja bilen gick bättre än innan...
Två dagar senare så ska jag iväg på ansiktsbehandling o senare hämta Nic på flygplatsen.  Kommer ner till bilen och ja, den är heeeelt död, får inte ens upp dörrarna.
Ringer niclas o säger jag inte kan hämta honom, så han får ta bussen. Jag tar bussen dit jag ska. Sen när jag klommer hem hjälper min bror mig så vi ska kunna dra iväg bilen till en verkstad då d uppenbarligen är något större fel på den. Men nä at bogsera gick inte för rattlåset va till o bilen är ju som sagt hel död. Så vi ska prova få igång den lite med hjälp av startkabblarna. Medans jag sätter i kabblarna i bilarna så låser sig bilen automatiskt. Japps bilnycklarna e kvar i bilen och så även min väska...
Det vi nu försöker göra är att beställa en ny nyckel, för tydligen är BMW så säkra att man kan inte bara få upp d låset hur lätt som helst. Nyckeln kommer beställas från Munchen o ja jag vet inte hur lång tid det tar.
Som en bonus är det datumparkering och ja, städ datum är nu, vilket innebär extra avgift på 600 i parkeringsböter.
Ny nyckel och vi måste skicka in bilen på lagning... Kuuuul nu mitt i flytt o allt.
Ahh jag blir tokig.
Tårarna bara forsa igår o ja har inte sovit bra inatt...
Hatar hur stor inverkan pengarna har, även om d e sånt som kan hända så är d ändå enormt onödiga pengar känns d som.
Tur Nic är så lugn som han är, det behöver jag!
Aja d löser sig väl alltid, hoppas vi får igång bilen snart, skulle ju behöva den....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0