Ständig press

Jag tycker mig känns detta hela tiden, från olika håll av olika andledningar.
 
Pengar - Jag hatar att livet styrs så mycke som det gör av pengar. Vi har ju nu börjat spara till hus. Jätte kul men åhh d e ju år tills vi är där vi vill vara. Jag sjukade mig nu i 4 dagar - förlust på tusenlappar i månadslönen.  Ger mig galen ångest, men vad ska man göra man kan ju inte jobba sjuk. Tycker det är hemskt att man straffas så hårt ekonimskt. Jag har det bra ställt, jag har bra koll på mina pengar jag klarar mig fin fint. Men vill göra så mycket mer. Göra =kostar
 
Lediga dagar - Idag har jag t.ex en ledig dag. Ledig helg t.o.m. klockan är snart tio o nic ligger fortfarande i sängen, jag sitter bara vid datan inte alls gjort något. Känns som om jag får sån ångest när lediga dagar bara försvinner.
Vill df gärna planera mina lediga dagar så jag har saker o göra. Idag ville jag till sjöbo marknad, nic va inte alls på. Men ställde upp för mig som vanligt. Men jag gick in o tittade idag o d e inte alls någon marknad idag =( Så nu sitter jag här o har en lördag helt oplanerad. Detta skrämmer mig. Ska d gå flera timmar åt nu för man inte vet?
 
Hälsan - Tänder synen kroppen ja ska man kolla upp detta kan det gå på flera tusen. Jag får ont i magen  bara jag tänker på det.  Speciellt mina tänder som jag har så mycke problem med. Tycks bli hål i dem hela tiden oavsett vad jag gör. Synen, ja nu är det dax för nya lincer = flera tusen.  (nu kom pengar in igen)
Men hälsan är ju något man verkligen måste ta han om. vf känner man sådan ångest?
 
Träning - Känner konstant hela tiden varje dag jag borde träna. Men ändå kommer man ingen vart direkt. Vf känner man sig så missnöjd med sig själv? Sen när man väl kommer in i en rytm ja då får man en sjukdom lr något som gör man blir hindrad. Självdisiiplinen är så låg. Godis handlar jag gärna. åhh Borde kunna sköta detta bättre.
 

Jobb- Tycker man är där hela tiden, man jobbar alldeles för mycket. Sorgligt. Mitt jobb medför ju även ajg jag är bort himla mycket hemifrån. Ständiga trycket från resenärerna varje dag. Man har satt ganska hög press på vad service är idag, inte klokt egentligen. Men sen kommer oxå känslan in, är det detta jag vill? Ska jag inte prova något annat typ nu? Jag har så bra lön egenltigen, när ska man ta steget?
 
Sambo vänner familj - Hitta balansen mellan alla förhållanden. Jag tycks inte kunna hitta rätt. För jag går ständigt med dåligt samvete för att jag inte hinner orkar eller kan. Detta är nog den spalt som tar mest på mig. Jag vill men kommer ingen vart. Att vänja sig vid pendlingen är för mig svår.
 
Bilen - Skulle vilja ha en annan bil. Måste lägga ut bilen på försäljning, måste lämna in dem på fix.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Känner igen mig mycket i det du skriver. Har dock lärt mig att hantera det genom att leva i nuet och prioritera. Vi sparar också till hus och det känns som en evighet tills vi kommer nå målet, jag pendlar 4h om dagen och har ångest att jag inte träffar sambo och vänner tillräckligt mycket. MEN dem som tycker om en förstår att man ibland måste prioritera sig själv. Så mitt lilla tips är att försök leva i nuet istället för att se den tiden där ni har ert hus, ni har det garanterat jättebra nu och kommer hinna med många fina stunder innan ni är där. Och med jobbet, så gör nått du tycker är kul, är du redo att byta så sök nått nytt. Livet är för kort för att slösas bort! :) Kram

2012-07-31 @ 22:13:08
URL: http://madebysand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0