Myskväll

Jobbat hela helgen o varit många timmar i sthlm! Har haft en enorm hemlängtan.
När jag kom hem igår vid 18 tiden hade min fine sambo lagat enormt god mat. Fetaost fyllda biffar med potatisgratäng.. Åhh så gott d va!
Tindra va dock bråkig igår. Hon är en tjej som matvägrar, hon äter absolut ingenting. Riktigt jobbigt då det ser ut såhär varje dag, hela dagen. Varje matbit är en kamp. Vissa dagar är bättre än andra men ibland vill man bara ge upp. Hon äter ingen kvällsmat går o lägger sig och sen vägrar hon somna då hon är hungrig. Då vill hon ha en macka. Macka är det enda hon äter. Detta är en svår sits för man vill ju klart inte barnet ska vara hungrig, men det är heller inte okej o bara äta macka.. Det vara iallafall dramahouse ett par timmar här igår. Man känner sig lite hjälplös i dessa situationer. What to do?

När hon väl somnat, alldeles för sent så gick jag o niclas ut på uteplatsen o satte oss under filten med ett glas vin och bara snacka. Så himla mysigt =)

Ett annat problem med lilla Tindra är att hon aldrig sover i sin egen säng, några förslag där? Hon  kommer in varje natt ibland vädigt tidigt ibland mitt i natten. Trist hon inte vill sova i sin egen säng, men mest jobbigt för mig då jag inte kan sova alls för både niclas och tindra är ganksa livliga i sömnen och jag är lätt väckt.
Så min sömnbrist är ett faktum.. Men hon sover gott iallafall =)

Blandat bra o dåligt det här.

Måste gå o handla allergi nässpray idag, d e inte klokt hur dåligt jag mår. Aldrig reagerat såhär hårt på pollen. Har jättesvårt för att andas via lungorna, o min näsa är helt täppt vilket gör jag ine får luft där heller. vanligt nässpray hjälper men vill ju inte bli beroende av detta så får se om d funkar med det andra mot allergi.
Känner mig konstant förkyld och blir anfådd för minsta lilla... hujjedamej.

Ska fånga lite sol idag =) ahh så härligt. Får se vad jag ska hitta på att bjuda på för mat ikväll. Min cykel är fortfarande i malmö vilket gör att jag drar på att handla o så :PCykel är fantamej en riktigt bra grej. Kan riktigt njuta av en cykeltur.

Vill gärna hämta hem Tindra lite tidigare idag då jag tror hon e helt slut, somna sent o va uppe inatt. Hoppas hon e på gott humör, d gör så mycke när hon strålar, vilket som tur e är de flesta dagarna =)

Har fått massa dos av Jolie de senaste dagarna.. Åhh bara älskar o bära runt på henne, man bara njuter.. Fast jag kan verkligen förstår att d e jobbigt för ens kropp, d blir ju ganksa tungt efter ett tag. Hon är underbart perfekt detta lilla livet.. åhh jag e så glad för hon äntligen kommit :)

Dessa barn är ju ens lycka. Häftigt att det är detta vi är skapade att göra. När man kommer upp i en viss ålder så bara faller det sig helt naturligt. Sen få se de växa upp för att bli egna personer.

De skänker massa lycka. Men att uppfostra är inte alltid en dans på rosor, o man blir så rädd för att göra fel.
Men jag tycker Tindras föräldrar har lyckats riktigt bra, hon är en otroligt fin tjej, och jag är så glad för att vara en del av hennes och Nics liv..
Kan inte se något annat nu, det är såhär det ska vara.

Men måste erkänna att rädsla för att T ska tycka illa om mig o stor, ni vet jag är ju bara en extra person i hennes liv. Jag har själv varit det barnet som haft extra. jag hoppas att jag o tindra alltid kommer ha en så fin relation som vi har idag. Att hon alltid känner hon kan komma till mig och att hon aldrig känner sig orättvist behandlad. Denna rädslan finns i mig varje dag!

Kommentarer
Postat av: jenny

felizia har haft samma problem i alla år..

mat har inte varit hennes största passion.

det viktigaste är att laga mat och servera, försöka få dem till att iallafall smaka, få en liten portion. och att inte gå med på att ge mackor mellan målen. då får dem gå hungriga och förstå att maten man äter är frukost lunch och middag och mellanmål där emellan.



ang sömnen så är det samma med felizia..

bestäm er för att gå in med henne igen på natten, berätta att det är er säng och hennes är på hennes rum. det är jobbigt men försök kämpa på. turas om att gå in och lägga henne i sin säng även om hon kommer tillbaka. sitt en liten stund där men säg sedan att det är dax att sova. kanske ha en lampa tänd en stund?



det är ingen lätt uppgift att vara förälder!

2012-05-23 @ 12:44:50
URL: http://missflingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0