Semester?

Hade några dagar ledigt nu i veckan för att jag och Cati fick besök från Amsterdam =D
Oj vad vi har hunnit med mycke, d har varit mycket action denna veckan! Jag e helt slut.

De kom hit i onsdes, då spenderade vi hela dagen i kph. Vi gick hela ströget o i parken o sen avslutade vi inne på christania. Aldrig varit där innan och det va verkligen häftigt att se. Men kändes som man blev hög av att sitta i det stora molnet som la sig runt oss. Två öl kan väl inte påverka en allt för mycke!
Sen åkte vi hem till Cati slut som få. Mös med lite vin o tilltugg.

När jag vid halv tolv krupit ner i sängen ringde Niclas helt förtvivlad. Tindra hade ramlat ner från sängen o landat helt olyckligt fel så det blev två djupa hack vid armbågen. Ambulansen la om det men de fick åka in till malmö för att sy, 7 hela stygn blev det och idag är hon stolt som en tupp för sin krigsskada. Jag åkte in till sjukhuset jag med och Natten blev lång, jag åkte med Nic hem för att finnas där för honom, stakarn klarar inte av sjukhus och blod.. Men han bet ihop o va vid sin dotters sida hela tiden.

Torsdag skulle jag kunnat sova längre men blev stressad av tanken att sova bort för mycke av tiden med våra gäster, så jag bet ihop o hoppade in i duschen. Sen kom tjejerna hit och jag fick presentera min sambo och tindra. Sen begav vi oss ut på en skåne runda. Kåseberga, kivik, knäbeckshusen. Handla fisk o must med oss hem.
Ytterligare en lång dag som avslutades med film mys hos Cati.

Fredagen cyklade vi runt i malmö o visade vår hemmastation. Dagen gick snabbt och vi åkte hem till Catis föräldrarrs hus där det blev grillning. Min mamma och syster va oxå där, så att de fick träffa våra familjer =) Efteråt blev det en runda till Lilla torg som höll på att blåsa bort och natten avslutades på Etage.

Lördag va d upp tidigt efter bara någon timmes sömn för att möta upp några av våra vänner för brunch. MUMS älskar brunch dagen efter.
Klockan ett kom Nic o hämtade upp mig och jag åkte hem för att göra mig redo för nästa fest. Min kusins 30 år fest. Han slog på stort och vi va ute i en lokal vid husie. Hur mycke god mat som helst, och såklart massor med alkohol. Hade riktigt skoj och jag avslutade vid 2 på natten, vi delade taxi med bror o tjej till centralen där Nic fick hoppas av för o ta bussen till trelle. Hem hos Cati blev det lite mer än två timmars sömn för att upp o hoppa åka till hyllie o säga hejdå till våra fina vänner. Jag hoppade sen på tåget o åkte till centralen, vidare till trelleborg. Där satt min Älskling o vänta i bilen, som han gjort sen han kom in till trelle, detta för att han tappat sina nycklar på festen. Stackarn har "sovit" så gott d gick ute i bilen. Trötta som vi va handlade vi med oss bullar hem sen stupade vi i sängen. jag sov tre timmar sen ville jag inte hela söndagen skulle försvinna så jag gick upp o städa :P Väckte Nic nån timme senare så vi kunde åka o storhandla, ahh va vi e bra på d, blir ju så mycke billigare. Jag va nöjd med dagens shopping. Vi lagade hemmagjorda hamburgare, perfekt dagen efter. sen mös vi till det och gick på bio, avangers lr va den hette :P JÄTTEBRA iallafall..

Sååå detta va min vecka, full rulle.

Riktigt kul våra vänner va här o hälsade på, kul att det verkligen blir av. Tråkigt de fick uppleva bara dåligt väder... Men tror de va nöjda ändå =)




Kommentarer
Postat av: Vera

Ni verkar ha haft en kanon vecka.

naw stackars Nic. Måste ses snart igen!!

2012-05-17 @ 10:32:43
URL: http://veroniique.blogg.se/justme

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0