Trött jag blir

Nyss varit hos Tandläkaren! Vet exakt vad det innebär, samma visa varje år.
Borstar du ordentligt? Tandtråd? munskölj? Äter du mycket sött?
 
Jag va beredd på samma tillrättavisning som jag fått ända sedan jag var liten.
 
Mina tänder har alltid varit fulla med hål :( även mina mjölktänder.
 
Jag blir inte så ofta sjuk, behöver sällan besöka sjukhus. Men mina tänder dem har jag dragit en nitlott på.
Fina o titta på men inte mer än så.
 
Idag fick jag veta att 4 hål behövs lagas. Japps fyra hål kan låta mycke för en annan men för mig är det samma visa varje år. Tur jag inte har tandläkarskräck.
Hade fortsättningsvis sen fler början till hål, ja med andra ord hål som vi tar nästa år.
 
Men idag gick jag ju till folktandvården i Trelleborg, Vilken underbar tandhygeinist jag träffade. Hon dömde mig inte, hon va extremt snäll, hon höjde inte på ögonbrynen eller titta på mig som att jag ljög.
Hon va riktigt snäll, jag hoppas få gå hos henne många gånger.
HON gav mig dessutom erbjudande om att komma till henne fyra gånger om året för att få sån flour på tänderna så vi kan försöka motverka detta med hål. INGEN har någonsin tagit sig tid att berätta för mig de saker hon berätta, inte heller viljan att lägga ner denna tid på mina tänder. Nu ska vi verkligen försöka komma till rätta med detta..
Hann nästan bli 27 år o tannalös...
 
Hoppas man en dag kan komma till tandläkaren o inte behöva komma tillbaska för den hemska bedövning och borr upplevelsen. Ser fram emot det.
 
 
Vill gärna behålla mina fina tänder många år till TACK!

Kommentarer
Postat av: jenny

Kan bara säga att jag har EXAKT samma problem! Haft hål i alla år från och till. sen är jag ett väldans godismonster och är inte duktig på tandtråd, men dock. springer där med jämna mellanrum..

2012-10-26 @ 15:55:14
URL: http://missflingan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0