Home

Igår kom vi hem! Åhh vilken härlig semester vi har haft minsann =)
Sol o bad sovit lite när vi vill ätit när vi vill gjort precis som vi vill..
1,5 km nerförsbacke till stranden innebar 1,5 km uppförsbacke tillbaka..
Detta har medfört en lite smått mer tränad Johanna än innan semestern :P haha Japps vi gick varje dag, tog inte bussen en enda gång.
Hyrde en hel dag med fyrhjuling, körde runt hela ön, stanna när man ville, fika utsikt kärlek bad m.m
Cebtrum låg i uppfösbacke, små små gångar av labyrinter gick man vilse i, med små söta butiker cafeer barer restauranger.
Ön var en klassisk grekisk bild, vita hus med blå knutar.
 
När vi landade på Santorini trodde ju vi att vi var framme men icke sa nicke. Buss 25 min sen båt i 1,5 timme. haha då var vi framme på Ios.
Ios är en känd party ö :P haha men eftersom vi kom i sep va det rätt lugnt på ön. Visst va där fortfarande lattjolajbans men inte så att vi inte kunde njuta av vår avkoppling o VÅR semester...
 
 
Vulkan ö ger klart blått turkos vatten :D
 
 
Denna backe var brant även om det inte ser så ut. Denna backe var en 300 m o ledde från hotell ner till centrum. Det ni ser backom med alla vita husen är centrum :)
 
 
Jag köpte mig en bikini. haha tro det eller ej men glömde faktiskt bikini hemma. Eller jag hade packat en, men det var sola bikinin den kan man inte bada i utan att tappa den :P Så fick köpa mig en ny
 
 
Köpte även en så himla fin ring :D somm jag är jätteglad för...
 
 
Bilden ser inte så mycket ut, men va en jättemysig bar med massa härliga färger i det vita huset, lyktor med tända ljus m.m.
 
 
När vi var ute o körde blev detta ett stop. Vi var helt ensamma på denna fantastiska stranden, Manganari beach.
 
 
 
PUSS Älskling!
 
 
Ett försök till hopp slutade i ett dancemove? haha
 
 
Vårt gamla åk ;) haha i backarna tog den ungefär 9m/h riiiktigt långtsamt. men nog tog han oss upp för alla backarna. Du tappra åk :D
 
 
Torget som låg precis när man kom ner från vår backe från hotellet. Riktigt fin.
 
 
Struntade i hotellfrullen som bestod av två toast o marmelad o åt detta istället...
Grekiskyoghurt med local honey knapprig muslei och söt god banan.... latte till detta :D
stod man sig riktigt länge på. Mättar bra må jag säga.
 
 
 
Påväg hem o vi hade ingen som satt i sätet brevid LYX kunde vi gott bre ut oss lite. Resutlatat blev en gott sovandes Niclas. Efter att jag tvingat honom o sysselsäätta mig lite med UNO ;D
 
Detta va lite av vår resa :D Jag älskar grekland! Fantastiskt land, med god mat o trevligt folk. Solen skiner o inte ett moln, vattnet är vackert klart!

Kommentarer
Postat av: susanna

Sååå mysigt det låter och ser ut, massa kärlek :)

2012-09-09 @ 13:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0